HTML

ismeretvadász

Friss topikok

  • Italo Romano: foldeskaroly.wordpress.com/2019/03/06/arrangement-of-the-elements/ (2019.03.06. 08:29) Periodikus táblázat
  • Italo Romano: @szénaboglya: Nyilván kómában volt, halottnak vélték. "Halomnyi holttest": A Kazinczy utcai rituál... (2017.03.02. 14:41) Interjú egy túlélővel
  • smirgliműhely: ugyanonnan: A lelkiismeret hangtalan hívása a szorongásban önmagára szólítja fel az embert, felfed... (2017.01.30. 22:04) Heidegger írása
  • smirgliműhely: @kalassó: "nem lesz itt semmiféle ajánlat." Úgy értettük, van szerződéses kutatása a gazdasági per... (2016.11.16. 20:15) Gazdaságtörténeti áttekintés...
  • Italo Romano: @kalassó: re:"catastrophic declines in wilderness areas around the world over the last 20 years" A... (2016.09.17. 15:25) Az utóbbi hét néhány dialógusa fordított időrendben

Címkék

abszolút (1) alaca (1) alkotmány (1) amigdala (1) árucsere (1) asszociációk (103) australopithecus (1) balgaság (1) banpo (1) bauhaus (1) benin (1) birodalom (1) bölcselet (1) bulla (1) büntető istenek (1) centrumországok (1) chou (1) csalatkoztathatatlanság (1) csi (1) dawenkou (1) dialógus (1) dzsarmó (1) éjszaka (1) elmélet (1) elnyomás (1) előjelek (1) endokrinológia (1) enlargement (1) epigenetika (1) erkölcs (1) erőforrás (1) érzelmek (1) esszé (1) ész (1) fajtermészet (1) fáraó (1) felderítő (1) fóka (1) forint (1) forradalom (1) galilei (1) gazdaságtörténet (1) goya (1) gyermekkor (1) halaf (1) hamvas (2) han (1) harappa (1) haszúna (1) hitel (1) hongshan (1) ife (1) Inanna (1) inkvizíció (1) írástudók (1) iratismertetés (1) ismertetés (1) jiking (1) jorubák (1) karinthy (1) kegyetlenség (1) kemet (1) kínálat (1) konferenciák (1) kréta (1) lactase (1) laquila (1) liquidity (1) lungshan (1) megvilágosodás (1) mezőgazdaság (1) mózes (1) művelődéstörténet (1) műveltség (1) negatív (1) németh (1) nemzet (1) nézettség (1) nok (1) nyomor (1) paine (1) periodikus táblázat (1) reformáció (2) rousseau (1) sang (2) science of reaction (1) sediba (1) siking (1) Simmel (1) Sipsirica (1) strukturalizmus (1) sumer (1) svenska (1) szabadság (1) szamarra (1) szél (1) szellem (1) szépség (1) szilva (1) Szinuhe (1) tang (1) tetemek (1) toba (1) törvény (1) transzcendens (1) ujjcsont (1) vei (1) vélemény (1) vers (1) vizsgák (1) yangshao (1) zeneszerző (1) zsarnokság (1) Címkefelhő

„Az őslogger” (2011.09.30.) vitája

2013.03.01. 13:52 Italo Romano

Másfél esztendeje bejegyzést írtam Michel de Montaigne műfajteremtő esszéiről:

http://ismeretvadasz.blog.hu/2011/09/30/az_oslogger#more5048099

 

A poszthoz az alábbi eszmecsere kapcsolódott:

Hozzászólások (51) Feliratkozás (RSS)

évi.2011-09-30 22:331. évi.

nagyon szimpatikus amit mond, biztos jóban lettünk volna, ha bloggerkedik:)

kalas2011-10-01 10:512. kalas

Úgy emlékszem, hogy az ember természetes halálfélelmét is megpróbálta lelkileg feldolgozni, enyhíteni a maga módján.

italo2011-10-01 19:503. italo

@kalas: Átvette a korai bölcselők erről szóló intelmeit. Irodalomnak szép. "Hogy bölcselkedni annyi, mint készülődni a halálra:
Sose tudhatjuk, hol vár ránk a halál, ezért várjuk inkább mi őt - mindenütt. A szabadságra készül fel, aki felkészül a halálra. Tanuld meg, hogyan kell meghalni, s vége a rabságodnak. Ha szembe mersz nézni a halállal, leráztál minden kényszert, szolgaságot. Semmi rossz az életben nem érhet, ha jól megértetted, hogy az élet elvesztése nem rossz..." - Az utolsó mondatrészt hagyjuk meg a filozófusoknak.

Mne2011-10-01 21:254. Mne

A második bemásolt könyvoldalon látszólag az Arisztotelész tekintélyének hódolást bírálja, de az egyházi tekintélyuralmat támadja. Fontos a vége is. (A tanuló...) "Lényeget szürcsöljön - ne szabályt magoljon."

italo2011-10-01 22:135. italo

Beiktattam egy harmadik könyvoldalt különösen bölcs és a vitáinkban is megszívlelendő tanácsaival. Senki se gondolja, hogy a mondottak csupán a gyereknevelésre érvényesek.

évi.2011-10-02 11:056. évi.

@italo: sajna nem tudom őket elolvasni:(

kalas2011-10-02 11:217. kalas

@évi.: A harmadikból nagyítóval kibötűztem, hogy hiba: "ahelyett, hogy másra figyelmeznénk, folyton önmagunkat kelletjük; fontosabb nekünk, hogy portékánkat mielőbb elsüssük, mint az, hogy a másét megvegyük." Úgy látszik, ritka szavú ember az ideálja, akinek a beszélgetésben az a fontos, hogy önmagát csiszolgassa, nem pedig az, hogy unos-untalan a saját véleményével hozakodjék elő.

italo2011-10-02 13:258. italo

Hencegve mondhatnám, hogy nagyító nélkül. De könnyű, mert feltettem az okulárét. Tovább is van: "Kerülje a durva és pökhendi hangnemet valamint azt a gyerekes becsvágyat, hogy eszesebbnek véljék, amiért másmilyen..." stb.stb. (Megjegyzés: ezek a fac similék a teljes kiadásból valók.)

széna2011-10-02 19:349. széna

Montaigne mellékes ott, ahol gyűlöletkatonák lehetnek hangadók.

Carolus2011-10-02 20:4910. Carolus

@széna: Lehet mellékes, de nem tilos. Helyet kitöltő vattának ez is jó. :(

büyük2011-10-03 17:1611. büyük

Poszt: "szórakozásból írja önreflexióit"
A Bizottság krédója EfZámbó mai tolmácsolásában hasonlót mond: "Minden oldalon kívül kell állni, mert minden ember egy politikai párt. De azt is mondhatnám, hogy minden ember saját maga temploma, ahol a vallását gyakorolja. Mi mindig improvizáltunk, és ha ma fiatal lennék, ugyanebben hinnék. Nem pedig a spekulációban meg programok kitalálásában, csak azért, mert el akarok érni valamit. Mi sosem akartunk elérni semmit. Csak minél jobban elszórakoztatni magunkat ebben a kacifántos világban!"

büyük2011-10-03 17:4812. büyük

Kapásból cáfolható, ha vki a mai bloggert közeli rokonságba hozza azzal a szerzővel. Létezik egy pár, a poszt 4. bekezdésében említett hasonlóság, de hol vagyunk az ő művészetétől és az antik szerzők ismeretét birtokló tudásától?

kalas2011-10-03 19:1613. kalas

@büyük: Tanulmányi áramlatunk közelebbi szellemi rokonságban van vele."sose valami haszonért" keresi a jó minőségű ismereteket. "a tudatlanság beismerését" ugyancsak a szükséges lépések közé sorolja. A tanulókör csak a tudományosan bizonyított tételek tekintélyét ismeri el, de azon nyomban elveti őket, amikor valakinek sikerül megbízhatóan megcáfolni azokat. Kevés beszédű és nem bosszankodik "ostobaságok és mesék" hallatán. A nagy szellemi alkotások tanulságait igyekszünk elsajátítani, az antik szerzőkét is. Önmagáért keressük a tudást, ez szórakozás és munka egyszerre.

széna2011-10-03 21:3014. széna

@kalas: "keressük a tudást" Hol: tanszékeken, intézeteknél, bevezető szakkönyvekben. Ott még egy ideológiai propagandista is szerezhet egzakt ismereteket és elemi tájékozódást közgazdaságról, szociális rétegekről, igaz történelmi forrásokról. Nem mi fogjuk bizonygatni neki, hogy mik az ország valós problémái. Hiábavaló is lenne, mert a megbízóit és célközönségét nem azok érdeklik. Úgy látszik, a kiemelt közéleti cikkek itteni ajánlóit sem.

évi.2011-10-04 08:3115. évi.

@kalas: @italo: köszönöm szépen a nagyítást:)
Megszívlelendő szavak és mondtaok:)

kalas2011-10-04 13:0916. kalas

Korunkban egészen más a helyzet, mint Montaigne idejében, amikor a franciaországi tudományban az akkori Sorbonne teológusai voltak a hangadók.

büyük2011-10-04 18:4117. büyük

@kalas: 13 "nem bosszankodik "ostobaságok és mesék" hallatán." Megint efZámbót idézem, aki egy lopásért ártatlanul elítélt költőt említ: "Azt sem érti senki, hogy miért nem tiltakozik a vádak ellen. Ő meg csak annyit mond, hogy nem alacsonyodik le arra a szintre. Ha mások így gondolják, hogy ő tolvaj, akkor ez a reális valóság, az ellen meg minek védekezni. A dolgok saját menete majd kimutatja az igazságot. Így is történik. Kiengedik, mert megtalálják az igazi tolvajt." Persze, kicsit naív, de ez példabeszéd.

italo2011-10-04 19:1618. italo

@széna: 14 "Nem mi fogjuk bizonygatni neki..." Ez egy kissé emlékeztet a a harmadik fac simile oldal "Tanulja meg" kezdetű mondatára.

kalas2011-10-05 20:0919. kalas

@széna: Jóakarók azzal védik az Ajánlott szerzőlista immár egy hónapos merevségét, hogy az csak gondatlanság eredménye. Előfordulhat nemtörődömség, de ez most irányzatos módon egy pártképviselő alakításainak szolgáltat színpadot. Amíg ez így marad, nem leszek a közönségük. Amit a Blogteren el akartam mondani, azt elmondtam.

Carolus2011-10-06 17:2320. Carolus

@kalas 19: "Amíg ez így marad..." én nem is blogolok. Ide majd néha bejárok kommentezni.

hukkk2011-10-06 18:1221. hukkk

@Carolus:
20.
Na és akkor mi van, ha épp ez a céljuk a "feledékeny" ajánlóknak?
Ha így próbálják elvenni a kedvet a blogolástól?
Dőljünk be az agymosásuknak?
Azt már nem!
A bibliai erkölcs forrása, a Krisztus úgy tűnik, mintha nem lenne híve még a gadarénusok esetében sem az efféle "erkölcsi karantén" megvalósításának.
Sokkal inkább a démonok által rabul ejtett propagandisták felszabadításának.
Talán (?) Ő sem híve az efféle tüntetésnek, kivonulásnak, sztrájknak...
Talán Ő sem akarná, hogy mi meneküljünk ki ebből a romlott világból, hanem inkább, hogy ebben a világban egy választható alternatívát kínálva megőrizzen minket, talán így:

http://t7.hu/mkq

@kalas:
19.

"Aki hisz, az nem fut."

S akkor mi van, ha az efféle feledékenység tartós, állandó tendenciává válik?
Pali bátyám ettől a légkörtől sem rezelt be. Ha megkövezték is, utána mikor feleszmélt, felkelt, leporolta magát és végezte tovább következetesen a munkáját mindhalálig.
Szerintem el kéne felejtenünk azt az elméletet, hogy némaságunkkal hatást tudunk gyakorolni arra a nemtörődöm Gépházra, amely a nemtörődömségéből kifolyólag nem fog törődni azzal, hogy mi történik, mivel még a nézettség alapú ajánlást sem kell személyesen követnie manapság.
Elég ehhez csupán beállítani a rendszert, ami automatikusan elvégzi amire beprogramozták.

Néma bloggerek szavát nem fogja megérteni a siket gépház halláskárosult programja.
Néma levente!

Effata!

:)

hukkk2011-10-06 18:1822. hukkk

@italo:

Gyermeknevelésre is utaltál a képeiddel.
Ebben a témában én is feltettem egy írást. Ha időd, kedved engedi, kifejezhetnéd kritikai-, egyéb észrevételeidet itt:
http://hukkk.blogter.hu/481520/a_gyermekneveles_es_tanitas_celjai

Mne2011-10-06 20:2523. Mne

@kalas: 13 Megközelítően leírtad a tanköri mentalitást. Azt meg Széna is tisztázta (legutóbbi jegyzete vitájában), hogy ez a tevékenység személytelen stílusú és a tárgyának sincs kapcsolata a szerzők, vagy mások magánéletével. A tematikus blogok a nagy nyugati szolgáltatóknál rendszerint ilyenek. Nálunk is egyre több helyen.

italo2011-10-07 11:0324. italo

Számomra is lezárul egy szakasz, de más értelemben. Munkaköri leírásom (profilom) szerint az emberi jelenséget tanulmányozom. A korábbi hosszas őstörténeti beszámolók és egyéb helyzetfelmérések után a tényekről született rendszerező felfogásokkal, összegező megítélésekkel, művészi alkotásokkal is foglalkoznom kellett. Montaigne naplója a legismertebb újkori európai gondolkodók nagy jelentőségű írásait tartalmazó száz könyv között van . Ezeknek sajnos csak egy ötödéről tudtam beszámolni, szerzők szerint említve: Rabelais, Bocaccio, Macchiavelli, Erasmus, Montaigne, Shakespeare, Pascal, Pope, Rousseau, Voltaire, Dickens, Swift, Schopenhauer, Nietzsche, France, Capek, Werfel, Morgenstern, Mann, Camus, Vonnegut könyveiről. A kiemelkedő magyarok közül pedig Vörösmarty, Arany, Katona, Mikszáth, Krúdy, Babits, Kosztolányi, Szerb, Szabó, Németh, Karinthy, Hamvas, Weöres műveiről. A blog további részében időnként visszatérek a közvetlenebbül valóságfeltáró, dokumentáló történeti, gazdasági, emberismereti témákhoz. Olykor-olykor empirikus leírásokat és értékelő fejtegetéseket helyezek el ebben a naplóban.

akimoto2011-10-07 11:4525. akimoto

Mindig érdekes gondolatokat, értékes szerzőket hozol.
Hozzájuk fűzni mit lehetne, inkább olvassunk bölcseket.

italo2011-10-07 19:3826. italo

@akimoto: Köszönöm értő szavaidat és figyelmes olvasásodat. Szerencsére, vagytok néhányan, akik emlékezetünkbe idézik a poézist és a kortárs irodalmat is.

akimoto2011-10-07 20:0627. akimoto

italo, :)

büyük2011-10-08 12:4228. büyük

@italo: 24 "A korábbi hosszas őstörténeti beszámolók..." valszeg a "Honnan jövünk?" sorozatról van szó. Egyik előző vitánkon megállapodtunk arról, hogy afféle remake-t készítek a távol-keleti történeti szemléidből. A focin úgy sincs mit néznem, a finnek kikaptak.

italo2011-10-08 15:0929. italo

@büyük: Igen, arra keresik a választ, hogy honnan jövünk, míg a blogban szemlézett európai írók, gondolkodók művei arra, hogy mik vagyunk.

talon2011-10-09 12:0730. talon

@italo: 24 "visszatérek a közvetlenebbül valóságfeltáró ...gazdasági... témákhoz."
Ilyen irányú korábbi cikkedből én is készítettem egy remake-t. http://href.hu/x/g7i8 Kiegészítő hozzászólások mellett volt egy ellenzője. Nem igényelt választ, mert hiányos felkészültséget árult el, habár nagyzoló stílusban. Úgy is maradt.

talon2011-10-09 16:2031. talon

Az első időben olyan durva makrogazdasági hibák történtek, melyeket elsőrendű szakember nem követett volna el. Más tekintetben viszont célirányos törekvések is tapasztalhatók. Minden egyes döntést, törekvést a maga érdeme szerint kell megítélni. Azt hiszem, ez közös álláspontunk.

Mne2011-10-09 19:1132. Mne

@italo: 24 Goethe műveiről másvalaki számolt be: Smirgli. Ő most szőrén-szálán eltűnt.

italo2011-10-09 19:1733. italo

@talon: 30 Tetszett a remake, köszönöm. Jó, ha időnként egy politológus is lemegy közgazdászba.

italo2011-10-09 19:3534. italo

@talon: 31 Mind a durva hibák, mind pedig a célirányos törekvések jelen vannak. "Közös álláspontunk" a lelkiismeretes ítéletalkotás feltételét írja le. Más feltételeket a 13.,14.,23.,stb. kommentek érintettek. Persze minden a tárgyismerettel kezdődik. Enélkül minden retorika értéktelen. Ami nem azt jelenti azt, hogy hatástalan is.

italo2011-10-09 19:3735. italo

@Mne: 32 Kitűnő Goethe tanulmányait olvastam és nagyra értékelem. Csak nincs valami baja?

italo2011-10-09 19:3936. italo

34: Pardon, az egyik "azt" felesleges.

hukkk2011-10-09 19:4737. hukkk

@italo:
Boldog szülinapot Italo!

italo2011-10-09 20:1838. italo

@hukkk: Köszönöm szépen, előre is. Még kb. négy hónap, de nem sokat lehetek itt az addig hátralevő időben.

hukkk2011-10-09 20:3339. hukkk

@italo:
De legalább erre reagáltál, míg a #22-re és a #21-re nem.
Többször kéne téged felköszönteni, méltatni, dicsérgetni.

italo2011-10-10 07:2940. italo

@hukkk: 39 A 21. címzettje Carolus és kalas, előttük reagálnom udvariatlanság lett volna. Ellenben ugyanez lett volna válasz nélkül hagyni a 37.-es köszöntésedet. Kizárólag ezért reagáltam rá, nem a kissé kötözködően említett méltánylási igények miatt. A 22. link tárgyát eddig még nem olvastam. Minden jót!

halandor2011-11-08 21:4041. halandor

Van benne egy nyelet buddhizmus,taoizmus,
màr ami Montaigne alapàllàsàt illeti.

halandor2011-11-08 22:5842. halandor

un chouia

italo2012-02-25 09:3943. italo

@halandor: 41 A régi görögökön keresztül jutott el hozzá valami a keleti, úgyszólván sztoikus, pesszimista szemléletből és a szkepszisből. Un peu. Gyakorlati életbölcsessége inkább epikureus.

halandor2012-02-25 13:4244. halandor

semmi állandó nincsen, sem bennünk, sem a dolgokban... a buddhizmus " egyik "jelszava", a Tao vezérfonala.

"egyedül az önismeret tudománya érdekel"
= meditàció,ami sajnos kikopott a keresztény lelki életbôl, a profàn szinten legalàbbis, jóformàn csak a szerzetesekre és a filozófusokra jellemzô

halandor2012-02-25 14:2645. halandor

halandor.blogter.hu/492243/fogsagban

italo2012-02-25 14:3046. italo

@halandor: 44 "semmi állandó" igen, Herakleitoszé is, több preszokratikus, később pedig hellenisztikusok nézete. Meditáció: az említett keleti vallásokban nem dominált az istenfogalom, több "hely" jutott a meditációnak.

italo2012-02-25 19:3247. italo

@halandor: 45 ... nem eresztjük el.
Kapaszkodunk a semmibe?

halandor2012-02-25 21:3048. halandor

Bàr kapaszkodnànk!:)))

büyük2012-02-26 12:1849. büyük

@italo: 46 A kelet-ázsiai kultúrákról és vallásokról szóló posztjaidat szemlézni fogom. Ebbe beleegyeztél még jó múltkor, de a blogírást idáig szüneteltettem.

italo2012-02-26 18:4750. italo

@büyük: Érdeklődéssel várom. Örülök annak, hogy nem ragadsz le a napi közélet efemer tömegtémáinál.

italo2012-02-26 19:0851. italo

@büyük: Bizonyára úgy fogsz írni, ahogyan azt a többiek kommentjei is körvonalazzák. Persze, a magad módján.

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ismeretvadasz.blog.hu/api/trackback/id/tr865111620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

retimadar 2013.03.01. 19:59:52

2011-10-07 11:0324. italo ...” rendszerező felfogásokkal, összegező megítélésekkel, művészi alkotásokkal is foglalkoznom kellett.” „ gondolkodók nagy jelentőségű írásait tartalmazó száz könyv...” Ezeknek sajnos csak egy ötödéről tudtál beszámolni, mint írod. Nekünk is hagytál szemlézni valót. Ez egyenlő értéket ad hozzá a „valóságfeltáró, dokumentáló történeti, gazdasági, emberismereti témákhoz.”

szénaboglya 2013.03.01. 21:33:18

A vitaanyag felfrissítette az emlékezetemet. Azt hittem, hogy az akkori viszolyogtató környezetünket tavaly tavasszal kezdtük csépelni. Ám itt látom többek között a saját, '11 októberi beolvasó mondataimat.

Minnesota 2013.03.02. 10:16:53

2011-10-07 11:0324. italo
"A korábbi hosszas őstörténeti beszámolók" szakasza lezárul - írtad. Mások folytatják ezt a vonalat:
gaiablog.blog.hu/2013/02/27/edenkert_es_arabs_teliver

Karolus 2013.03.02. 10:47:43

Az előbbi kommenthez kapcsolódva idézem azt, amit (szintén a fenti link alatt) Büyüknek gratulálva írtam, de Italohoz is szól:
"A nedves Szaharához most a nedves Arábia ismerete járul. Az előbbi felfedezése alapjában változtatta meg az őskori kultúraterületekről vallott elképzeléseket: asszocialok.blog.hu/2010/01/24/forditott_vizozon_honnan_jovunk_5_retro#more5091467
Kár, hogy Italo gazdagon illusztrált posztjában három-négy kép helye üres, talán az import során maradtak le. Kifogásoljuk meg, ha a szerző látható."
Most megkifogásolom, mert a poszt szerzőjeként látható vagy.

Italo Romano 2013.03.02. 14:51:22

@retimadar: A sok irányban nyitott, vagyis holisztikus érdeklődés mellett kinek-kinek csak egy-két tevékenység fajta lehet a hivatása. A többi területről a kívülálló számára még elérhető legnagyobb szakmai igényességgel érdemes csak véleményt alkotni.

Italo Romano 2013.03.02. 14:53:36

@szénaboglya: Akkor még helyükön lehettek. Halottakról jót, vagy semmit.

Italo Romano 2013.03.02. 15:08:37

@Minnesota: A poszt és hivatkozott forrásai alátámasztják, hogy az őskori Folyamköz és Arábia összefüggő kultúrterület volt. A mai természetföldrajzi viszonyokat nem lehet visszavetíteni a régmúltba. A közepes léptékű, de történelemformáló klímaváltozások hullámhossza 5-10 ezer év.

Italo Romano 2013.03.02. 15:11:11

@Karolus: Köszönet a figyelmes olvasásért és az észrevételért! A leesett képeket vissza fogom rakni a helyükre.

szénaboglya 2013.03.02. 19:22:19

Re:
2011-10-03 19:1613. kalas és
Italo Romano 2013.03.02. 14:51:22
Akkor mi keresni valónk van a blogszférában? Az másként működik. Aki nem a magánérzéseit osztja meg, az az "itt és most" közlésekkel kél versenyre a hírlapírókkal.

kalassó 2013.03.02. 20:56:10

Italo Romano 2013.03.02. 14:51:22
Ez jellemzi a Blog.hu-n folyó nívós ismeretterjesztést. Mi kevésbé ragaszkodunk a szakmai korlátokhoz, inkább keressük, mint terjesztjük az ismereteket.

kalassó 2013.03.02. 21:08:59

szénaboglya 2013.03.02. 19:22:19
Lehet, hogy mi antiblogokat írunk, mivel az ismeretkeresés nem az "itt és most"-ról szól. (Az ismeretterjesztés sem.) A jövőben keveset fogunk polemizálni, de a közéletet nem zárjuk ki. Különösségünk, hogy a Tanulókör - eszmecsere folyamat kutatásokról és alkotásokról, vitákban kidolgozott elvek szerint. Csak ezek közösek. Nincs fix tagsága, vezetője,struktúrája. Akinél összejövünk, ott van.

szénaboglya 2013.03.03. 16:16:08

@Italo Romano 2013.03.02. 14:51:22
"legnagyobb szakmai igényességgel érdemes csak véleményt alkotni" - ezt bizonyára a tanköri dolgozatokra értetted, általában a vélemény nyilvánításnak nem lehet szakmai vagy egyéb korlátja.

kalassó 2013.03.03. 18:42:57

Tartom a fenti posztban beidézett hozzászólásomat:
2011-10-03 19:1613. kalas
"Tanulmányi áramlatunk közelebbi szellemi rokonságban van vele." Vagyis Montaigne-el, az ő egészséges szemléletével. Akkor is, ha nem esszéket írunk, hanem kisebb kutatási szemléket.

smirgliműhely 2013.03.03. 20:13:01

@szénaboglya 2013.03.01. 21:33:18:
"viszolyogtató környezetünket tavaly tavasszal kezdtük csépelni." Megjegyezted, hogy korábban. Hozzáteszem, hogy a csépléskor nem éltünk vissza az anonimitással, senkit sem gyaláztunk, nicket sem említettünk. Például csak a "diplomás alvilágot" ítéltük el. Arról nem tehettünk, hogy az egyikük feleselni kezdett és ezzel magára vette a jellemzést. Nem folytattuk, nem neveztük tanult tinónak az elfajzott szólistát.

Italo Romano 2013.03.04. 13:06:51

Befejezésül még ezekre válaszolok:
@kalassó: "a közéletet nem zárjuk ki"
Közvetett érintkezési szinten is foglalkozhattok vele. A közbeszéd számos fogalmat emleget felületes, elnagyolt módon. Szinte mindegyikről létezik szakmai irodalom, mely az üres általánosságok mögötti konkrét tartalmakat, azok lényegesen különböző módosulatait tárja fel. Egy tanulókörnek nem muszáj részt vennie a polémiákban. Elegendő ismertetni a kutatói konszenzust a küzdő felek nyilatkozataiban használt elméleti kifejezések reális és sokrétű jelentéséről.
@szénaboglya: Igen, így értettem, köszönöm.
@kalassó: Jó rokonság egy nagyobb szellemi áramlaton belül.

szénaboglya 2013.03.04. 21:27:52

@Italo Romano: A számunkra célszerű polémia lehetőségeit tavaly alaposan kihasználtuk és valóban kimerítettük. Anyagát most raktam fel folytatásokban, köztük az utolsó a negyedik:
moreszkhu.blog.hu/2013/03/04/egy_tavalyi_poszt_vitaja_798

retimadar 2013.03.05. 20:20:50

@szénaboglya: Ez nem annyira polémia volt, hanem inkább a rendszer politológiai felmérése. Ezt a jövőben ritkábban és átfogóbban, a fogalomképzés szintjén végezzük, a társadalomkritikai tevékenységet azonban folytatjuk. Remélem, nemcsak a magam nevében írom ezt.
süti beállítások módosítása